fredag 8 oktober 2010

VÄRLDENS TRÅKIGASTE

Grannen mittemot går ut och röker hela tiden. Jag får för mig att han är homosexuell och aidssjuk, jag vet inte varför. Jag blir alltid nyfiken på andra människor som är hemma en vardag. Och whats wrong with you? tänker jag då. Varför passar du inte in i ekorrhjulet? Jag är fruktansvärt påverkad av att inte ha ett niotillfem jobb. Att plugga ett plugg t ex som består av bara ett par föreläsningar i veckan driver mig till vansinne. Att känna att jag borde skriva nya showtexter och annat kreativt driver mig också till vansinne. Jag är i alla fall förbannat glad för mitt lärarjobb. Äntligen får jag användning för alla dessa teater och genuskunskaper. Äntligen kan jag omsätta dessa i praktik och dessutom få betalt för det. Äntligen har jag någonting som gör att jag inte känner mig fullständigt meningslös. Nej. Jag känner mig inte som en fullvärdig människa om jag inte ständigt producerar något. Nej. Jag tror inte att jag kan bli älskad bara genom att vara den jag är.

Världens tråkigaste jobb måste vara metereolog från SMHI som pratar sjöväder i Sveriges radio. Det är i alla fall världens tråkigaste att lyssna på.

F