tisdag 5 oktober 2010

CINEMA QUEER

Patetiskt nog känner jag plötsligt att bloggandet är en ovärderlig kontakt med omvärlden. Eller så blir det helt enkelt såhär när man har ett oupphörligt oroligt inre liv. Att skriva här för er blir som att lägga saker på dess rätta hyllor som man säger på ryska och jag fortsätter väl med det tills jag börja freaka ut igen över mitt privata space.

Cinema queer ikväll, feministisk porr. Snuskigt och bra med efterföljande diskussion kring huruvida porr kan vara feministisk eller inte. Försöket är att hitta nya sätt att gestalta utöver att kvinnan nödvändigtvis måste vara objektet. Men är blicken alltid patriarkal? Risken är nog att den kan vara det på så vis att det ligger så djupt präntat att den kvinnliga kroppen är till för att ses på och åtrås vare sig porren är hetero eller homosexuell. Svårt läge och suddiga gränser. Men väldigt spännande med ett rum fullt av folk som sitter och blir småkåta tillsammans. Toakön ringlade sig lång efteråt.. *nä skämta ba*

Tyvärr missade jag en hel del av diskussionen för jag var tvungen att gå hem och lägga mig i tid men inte utan att dricka te först. Det är lustigt att jag ibland aktivt försöker låta bli att dricka te innan jag går och lägger mig men det har blivit en sådan vana att jag per automatik sätter på vattenkokaren.

Min gammelmoster fyllde år igår och gissa vem som inte ringde och grattade henne. Helvete också. Min mormor glömde aldrig bort hennes födelsedag så hon blev bergis ledsen. Nä hörni, nu ska jag ta mitt sorgliga lilla self och gå och duscha. Jag har ju för sjutton sett porr så jag är fett dirty.

Här har ni lite fler bilder från Warszava och Pride med Freddie Mercury kören *fan vad fett* (Förutom den sista bilden som är från min födelsedag på Mosebacke, Stockholms hjärta, där jag vinkar hejdå för idag.












Hejdå!
F