måndag 25 oktober 2010

FRISKISPRESSENS ORD ÄR LAG

Melissa tror att det blir standup på Cinema queer i december men det blir det inte för det blir episk dans! Osande hett och dessutom med partner fröken Julie! Så det blir INTE roligt utan KÄNSLOSAMT, folk kommer att vara rörda till tårar! Temat är One way love och det skulle jag säkert kunna skämta om men jag har kommit in i en ganska oskämtsam och överkänslig period. Ser jag en skröplig tant korsa ett övergångställe börjar jag att gråta. Läser jag i tidningen att någon har blivit misshandlad eller våldtagen eller mördad börjar jag att stortjuta. För att inte tala om det där i Malmö. En gång sköt man arbetare nu skjuter man invandrare istället. Kanske är jag inte överkänslig utan bara orolig över att allt går åt helvete. Frida berättade att man förr i tiden satte besvärliga kvinnor på institut för lobotomering. Det var sådana som inte visade nog ömhet för man och barn, sådana som tänkte för mycket, sådana som gjorde för överdrivna handrörelser och sådana som gav uttryck för sin sexualitet. I alla tider är det makthavarna som bestämt vilka som passar eller inte passar in i mallen för "normal" så vad är egentligen överkänslig? Sedan gillar jag inte att man proppar hela världen full med antidepp piller. Jag läste i Friskis Pressen (och dess ord är lag) att man tog en grupp deppiga människor och ordinerade hälften av dem antidepp och hälften skulle promenera en timme om dagen. Ett år senare hade båda grupperna uppnått samma resultat. Antidepp pillren är detsamma som Rut-avdraget. En god kortsiktig lösning men i längden bara ett sätt att gynna kapitalismen. Det är vad jag tror i alla fall.





Goodbajsch!
Fröken Fiodorovna