söndag 10 oktober 2010

SPY UPP DITT LIV!

Bra kväll fifan, gamla polare fifan, man börjar känna sig gammal när man blir supernostalgisk av att lyssna på Army of lovers och sjunga utantill till Wannabe med Spice girls. Jag brukade vara Mel C men min högsta dröm var att få vara Geri. Vi körde "Spice up your life!" på talangjakten. En av de coola kickorna i klassen tyckte att vi skulle heta Kryddtjejerna istället och självklart lydde vi hennes råd. Vi hade en hel del bandbråk under repperioden. Jag och Ammi satt på nedervåningen i min Danderydsvilla och hade telefonkonferans med Millan och Jessica. Ellen fick som vanligt vara medlaren och visste varken till eller från. Jag och Ammi ville fortsätta, the show must go on, the spice will rise! Skulle vi verkligen bryta konsten för ett ynka bråk om huruvida Millan skulle kleta skokräm i fejjan eller ej?(Hon skulle vara Melanie Brown)

Allting löste sig. Vi körde på. Vi gav allt. Vi förlorade med äran i behåll. En annan grupp vann. De hette Spice girls och inte Kryddtjejerna. Jag ska citera en kille i femman som röstade på det vinnande bidraget. "Jag skulle rösta på det framträdandet med mest personlighet. Cissis bröst är hennes personlighet, så därför röstade jag på dem.)

F