lördag 6 februari 2010

GNÄLL OCH OGNÄLL I TID OCH I OTID

Ikväll ska jag fara iväg till Uppsala och beskåda hur läkarstudenter festar. Jag förväntar mig uppknäppta rosa skjortor och slipsar knutna kring huvudet. Igår gjorde jag en annan studie i människor då jag festade loss på Strands "maskerad". Jag stod i kö i en halvtimme för att komma in, stod i kö i en halvtimme för att lämna in jackan och stod i kö i en halvtimme för att gå på toa. I toalettkön rådde obehaglig, antifeministisk stämning som jag försökte bryta genom att inviga folk i konspirationsteorier mot herrarna och herrtoaletten. Om vi ockuperade den skulle rättvisa skipas. Och varför har man egentligen lås på tjejtoan? Visst är det jobbigt att bajsa ner i ett hål i marken som man gör i Ukraina men vi skulle iallafall slippa sådana köer och vara mer öppna med vårt kissande. Varför går tjejer på toa tillsammans? För att killar slänger upp sitt allra heligaste inför alla i tid och otid. Annars spelades det kass musik och folk, män som kvinnor, gjorde sitt bästa för att se balla ut på dansgolvet, i baren, i toakön, you name it. Och jag har ju pratat om att vidga mina vyer till yngre män men hade jag gjort det igår hade det nog inte varit lagligt. I övrigt suger det att genusvet. är två gånger i veckan. Folk som går på DI får femtiohundra miljoner per person av Storebror och vi genusvetare får inte ens en trevlig flata som kommer och föreläser. We. get. nothing.

Bajs och puss
Fio