onsdag 24 februari 2010

NO TEARS FOR QUEERS

Livet är allt bra märkligt. Ena sekunden är det dimma och tristess och man känner sig onödig och onyttig. Andra sekunden dimper det ner brev från en skola man aldrig tidigare ens reflekterat över som säger att man gått vidare till nästa prov, jobben ringer som galna och man är så där käckt om sig och kring sig med en latte i handen och en prilla i käften.

Dessutom skulle jag och Jenny from the block idag skriva en ledare till SUG tidningen (Stockholms universitets genusgrupp, för de oinvigda..) och ALLA ville vara vår vän. Roland vid bordet brevid skröt om sina armpendlingsbravader, som tydligen är med i Guinnes rekordboks upplaga 2002. En yrkesarbetande kvinna inom IT-branchen ville diskutera feminism och gav mig dessutom sitt Pocket shop stämpelkort så jag kunde få inte bara en, utan två gratis böcker! Solen sken och någon fågel kvittrade och tunnelbanan sket jag i för jag bor för fan på gångavstånd från stan!

Dagens teatertips är: No tears for Queers! på Stadsteatern. Raktinihjärtat teater med ett direkt tilltal och utan "fjärde väggen" trams. Tre historier om tre hatbrott mot tre homosexuella pojkar/män. Sanslöst, omvälvande och fruktansvärt rörande. Det var länge sedan jag fick en sådan smäll rakt in i magen. Boka idag! http://www.stadsteatern.stockholm.se/

Vänliga hälsningar till alla och vissa
Fiodorovna

Ps: Pocketböckerna jag valde var "Pillret" och "Skriet från kärnfamiljen"