söndag 31 maj 2009

TANGO TANGO!

Nu är det sommar, nu är det sol, nu är det koskit i hagen! Jag har varit en dålig bloggerska på sista tiden, jag vet. Jag har haft fullt upp och i de stunder jag fått vara allena har jag suttit stilla i gräset och stirrat rakt ut i luften. T ex en fylletripp till Riga. Det var inte så farligt fullt men trevligt. Så nära Ryssland utan att vara i Ryssland har jag aldrig varit.

Tanter i huckle,hennapermanent,plastblommor till utförsäljning, trivsam torganda och billig öl. I kön på mataffären paxar man plats på ryska och köper rysk stenbitsrom alá kaviar, en dryck som heter "kvass" samt inlagd makrill som man snart skall tillaga med majonäs.

Efter ett påhittat brandlarm nere på C-däck utbröt panik där hälften av PV eleverna panikslagna rusade upp på däck för att spana efter livboj och livbåt och hälften kom surt släntrande efter då de just hade somnat och tyckte illa om att bli väckta. Dock var det blott ett falsklarm och vi kunde skråla ut vår lycka över att vara vid liv på kvällens karaoke. Mitt paradnummer; Tango Tango! med Petra Nielsen, updated version med Olga Henrikson. Jag älskar karaoke. Jag tänker inte ljuga för mig själv och jag tänker inte ljuga för er. Jag älskar också musikalmusik och schlager. Och Petra Nielsen. Jag gillar pardans också. Som t ex Tango.

Vi åt en mastig buffé på båten och jämförde sedan våra magar. Complements to the chef. Buffé är att vara girig. Nu tar jag fan ordentligt här, hörru du du, softa ner med laxen där va, det ska räcka till alla. Lassa på. Lassa brassa mandelmassa. Fy fan vad gott det är att svulla för att sedan vrida sig i smärta.

Nu: tillbaka till verkligheten.

F