onsdag 13 maj 2009

MEDIAUPPBÅD KRING MIN PERSON

Idag ringde en ung kvinna från aftonbladet som presenterade sig som journalist och undrade om jag ville ställa upp på en telefonintervju om min enkvinnas show "Ryssen ser dig!" Det var då jag svarade att jag inte är någon jävla mediahora och att aftonbladet är en snaskig kvällsblaska. Trodde ni det eller? Jag svarade gladeligen på frågor om mitt ursprung, min syn på stand up comedy och massor med mer. Jag är med på alltomstockholm.se imorgon, om jag förstått det hela rätt. Det känns som att jag blajade en massa skit och inte sa ngt vettigt överhuvudtaget, men det är ju inte varje dag man plötsligt ställs till svars för vad man egentligen håller på med. Jösses. Obehagligt, tänk om det blir felciterat och ngn klottrar Hitlermustach på mitt foto innan publicering.

Jösses. Minns ni när Big brother gick på tv? Det var ngt avsnitt när alla i huset fick spela in en låt som gick så här: "Jag är en mediahora, ingen vill ha mig. Gör vad som helst för att nån ska komma och ta mig, både radio och tv så alla kan se mig...etc". Och Big brother deltagarna spelade gladeligen in sin låt och stod för varenda ord. Bra det åtminstone.

I Sovjet hade vi en tidning. Den hette Pravda. Det betyder sanning.

Fiodorovna