måndag 25 maj 2009

DET ÄR SKAM!

Jösses så jag gjorde bort mig. Stånd upp är nog inte rätt forum för mig trots allt. Jag har en för liten stake för att klara stånda upp mot detta chauvinistiska possie. Alltså såhär va. Att improvisera - BIG mistake. Att improvisera inför folk med helt annan referensram - HUGE mistake. Skämt som "Vill du ha fitta till frukost" funkar INTE här. Någon stackare längst fram skrattade högt och generat, annars - pinsam tystnad. Snubbarna som är något i svängen undvek min blick i toalettkön och jag köpte tre öl och vägrade gå för att jag inte ville känna mig besegrad. 90% av all standup ÄR fan inte bra! Det är enahanda, ointelligent, kvinnoförnedrande och trist. Ett skämt om att Anna Odell får ligga för lite ÄR inte roligt. Konfrencieren snackade om genus som bullshit och folk garvar åt de tristaste saker. MEN det fanns en tjej som tydligen hade aspbergers syndrom som var fantastiskt rolig. Hon heter Hanna, tyvärr minns jag inte efternamnet. "Jaha, det här skrattade dom knappt åt alls på aspbergerträffen..." Så inget mer stand up för mig. Åtminstone inte på Big ben. Det är tråkigt att folk måste vara så jävla likasinnade för att kunna förstå varandras jargong.

Nu drar jag till Riga med klassen. Alla drar till Riga. Riga är det nya Tallin. Det blir fett med supa, svulla smörgåsbord, dansa till lettisk techno, skrika "Lady in red" i karaokemicken och vara allmänt svennebanan. Nej usch, eller så sätter jag mig på ankardäcket med en god bok och spanar efter Moby Dick. Död och helvete, det är Moby Dick det.

Fiodorovna