måndag 3 januari 2011

SKÖNA SNUBBAR

Folk säger att jag skriver vemodigt så jag ska försöka mig på ett muntrare inlägg.
Ähumm..vad sjutton skriver man om då? Tja, året har börjat bra. En hel del moraliska våndor, först smälta sedan sönderkokta polska piroger (asäckligt blev det) men också lite kärlek och vänskap. Har inte hunnit mig göra ovän med någon än bortsett från att någon kille på nyårsfesten sa att min klitoris var the size of a köttbulle och jag undrade vad fan han menade. Tydligen menade han att om jag vore snubbe skulle jag haft stora pungkulor och det var tydligen något positivt.

Stjärnorna på slottet muttrar i bakgrunden och det är Monica Dominiqes dag. Hon och Marie Göranzon sitter och pratar om att det är enklare att umgås utan karlar för att när dessa är närvarande kommer viljan/tvånget/instinkten att behaga. Jag är nog beredd att hålla med. Jag tycker ju som bekant att brudar är ett softare men också intressantare släkte, ja givetvis generaliserar jag nu, visst finns det enskilda snubbar som är mycket softare och mer intressanta än enskilda brudar. Men det är något med den där underdog positionen. Det är bara det att när arbetare organiserar sig gentemot kapitalisterna är det så mycket mer accepterat än när kvinnorna organiserar sig gentemot männen. Det finns ju någon slags essentialistisk tro att män och kvinnor kompletterar varandra. Dessvärre blir det istället ofta så att kvinnorna blir ett komplement till männen. Ja annars skulle man ju äga lika mycket och vara lika skön med ett tjog snubbar som med ett tjog brudar. Nope den tron går bort för mig. Då tror jag snarare på Jesus och änglarna.

Dags att klicka bort bloggen och titta på Dan Ekborg som äger. Ni vet den där sköna snubben som är med i årets säsong av Stjärnorna på slottet.

Shoo len
F