onsdag 29 december 2010

TUFF UFFE

Fick en så stark lust att lyssna på tuff-uffe, och då menar jag inte ulf henrik eriksson, musikläraren i högstadiet utan Ulf Lundell. "Han gör mig galen jag vill ha honom hos mig inatt..." är alltså en låttext förutom att jag bytt ut hon mot han. Har inte börjat lapa murra än liksom. Hur genusmedveten jag än är. Apropå tuff-uffe (musikläraren) var han min stora idol när jag var 15. Jag kom extra tidigt till skolan för att jag visste att han brukade dricka kaffe i cafeterian och då fick jag en chans till en pratstund på tu man hand. Han var i femtioårs åldern, snackade finlandssvenska och var danderydsskolans enda kommunist. På den tiden var jag förvisso övertygad om att frihet, kärlek och kapitalism var lika sant som fadern, sonen och den helige ande men jag var ändå frälst av tuff-uffes uppenbarelse. Jag hade precis upptäckt min kärlek till sång och musik och tuff-uffe fick representera musikguden.

Snart är det nyår. I couldn´t care less men ska tydligen på någon slags fest. Det kanske blir kul. Pax för att gå i mjukisbrallor. Hungrig. Ska fika med Karin och Malin nu. Sedan bajsa. Hejdå!

F